Hogy néz ki egy turbó felújítás?
top of page

Hogy néz ki egy turbó felújítás?

A turbófeltöltőnek azt a belsőégésű motorokba szerelt felöltőt nevezzük, melynek kompresszorát a motor különböző kipufogó gázai működtetik. A szó az angol turbine boosted kifejezésből származik. A gépjármű motorjába olyan turbinát szereltek, amely energiát von ki a motorból, ezt arra használja, hogy a belsőégésű motor oxigénbevitelét sűrített levegővel fokozza, ezáltal megnöveli a motor teljesítményét. A turbó felújítás sok kellemetlenségtől kímélhet meg minket.


Ekkor válhat szükségessé a turbó felújítás


A meghibásodások elkerülése érdekében jól jöhet a turbó felújítás, ezzel megelőzhető az esetleges turbó javítás a későbbiekben. A turbófeltöltők rendkívül precíz szerkezetek. A rotor fordulatszáma elérheti a 300.000 / percet is, ráadásul mindezt szélsőséges hőmérsékletek mellett, így egyértelmű, hogy mind az anyagminőség, mind a javítási technológia kulcsfontosságú A felújított feltöltő megfelelő beszabályozása nélkül a járműv gyengébb lesz, hibakódok jelennek meg a rossz töltőnyomás értékek miatt és jó eséllyel a fogyasztás is megnő.


A turbófeltöltő célja a motor teljesítményének növelése azonos hengerűrtartalom mellett. Ha ez nem működik megfelelően, időszerűvé válik a turbó felújítás. Egy átlagos belsőégésű motor bevezetett hőjének körülbelül egyharmada alakul át hasznos munkává, egyharmada vízhűtéssel, valamint egyharmada a kipufogó gázokkal távozik, amit a korszerű motorokban a gyártók megpróbálnak csökkenteni.


Az új motorgyártási trendek szerint a motorok hengereinek számát a fogyasztás csökkentése érdekében csökkentik, amely a változatlan tömegű kocsi gyorsulását is csökkentené. A gyorsulás hatásfokának javítása érdekében látják el turbófeltöltővel az ilyen modern gépjárműveket.



A megfelelő turbó javítás évekkel hosszabbíthatja meg a turbó életét


A turbó javítás néhány esetben elkerülhetetlen. Ilyen ha a feltöltő üzemközben zörgő hangot ad vagy ha a turbófeltöltő erős sivító hangot ad üzem közben. Szintén intő jel ha a motor fordulatszám növelésével azonosan emelkedik a hang, illetve ha a motor meghibásodott, csapágyolvadás, olajszivattyú törés vagy repedés történt. Aggodalomra adhat okot ha túlzott mérvű az olajfogyasztás és ha a szívóágon a turbófeltöltő beszívott valami idegen anyagot, pl. légszűrő darabot, vagy a légmennyiség mérő ellenállását, vagy a légszűrő cseréje következtében beleesett anya. Ha az ütközés során megsérült a szívócső és a maradványok bekerültek a szívócsőbe vagy ha a hengerfejben szeleptörés, szelepfészek törés, szelepvezető törés, izzító gyertyaolvadás, dugattyúolvadás tapasztalható, nélkülözhetetlen a turbó javítás vagy a turbó felújítás.


Kulcsfontosságú a megfelelő minőségű pótalkatrészek használata, az üzemi fordulatszámon végzett, mg pontosságú kiegyensúlyozás, a számítógép vezérelt újrakalibrálás a gyári beállítási értékekre és természetesen a megfelelő szaktudás a felújítást végző műhely részéről.

Ha a turbófeltöltő axiális valamint radiális játéka a megengedettnél lényegesen nagyobb vagy a kompresszor oldalon valamint a turbina oldalon nagymérvű olajfolyás tapasztalható, illetve a turbófeltöltő olajnyomó csöve eltörött, ne halogassuk a dolgot, haladéktalanul keressünk fel egy autószervízt, ahol elérhető turbó felújítás vagy turbó javítás.


39 megtekintés0 hozzászólás
bottom of page